WSI Online tegevjuht jagas Tartu Ülikoolis praktisi turundusteadmisi!
Eelmisel nädalal andis digiagentuuri WSI Online tegevjuht Kristjan-Paul Raude Tartu Ülikoolis kaks loengut: keskpäeval avatud loengu "Kuidas digimaailma abiga kasvatada ettevõtte brändi ja müüki?" ning pärastlõunal seminari Ideelabori STARTER programmi osalejatele. Üllataval kombel osutus digiturundus tohutu populaarseks teemaks – kohad avatud loengusse täitusid silmapilkselt ning STARTER programmi seminaris osales ligi sada turundushuvilist!
Paaritunnise koolituse jooksul selgitas Raude tarbija ostuotsustusprotsessi, andis ülevaate erinevatest digitaalturunduse võimalustest ning jagas nõuandeid digitaalturunduse plaani välja töötamiseks. Suurt rõhku pandi sotsiaalmeedia kanalitele, sisuturundusele, strateegia loomisele ning tööriistadele, mille abil turundust optimeerida. Samuti tutvustas Raude inbound turunduslähenemist: meetod, mis aitab kliendisõbralikumalt turundada ja müüa, keskendudes kliendi vajadustele ja huvidele.
„Inbound turundus on terviklik lahendus, mis peab silmas kliendi vajadusi ja soove klienditeekonna igal sammul. Õige strateegia ja taktikaga teeb Inbound turundus kodulehe külastajast ostu sooritaja ning ettevõtte fänni ja promoja.“ – WSI Online blogi
Mõlemas loengus koostati praktilise harjutusena enda ettevõtete klientide ostupersoonad: üheskoos mõeldi gruppides läbi ideaalse kliendi demograafilised omadused, väärtused ja soovid, mured ja vajadused. Lisaks õpiti STARTER seminaris kasutama erinevaid turundustööriistu, näiteks Google Trends oluliste märksõnade leidmiseks – kuna maailm muutub nii kiiresti ja pikaajalistel strateegiatel ei ole tänapäeval enam mõtet, on trendidega kursis olemine hädavajalik! Samuti teostasid tiimid kiire konkurentsiuuringu, analüüsides oma peamiste konkurentide turundusvõtteid ning tegevust sotsiaalmeedias.
STARTER programmis osaleva meeskonna Üks ja Neli liider Ako sõnas, et enne workshopi tal erilisi ootusi ei olnud, ehkki soov saada uusi teadmisi ja kogemusi on alati olemas. "Võtsin sellelt koolituselt kaasa kliendi sihtrühma määramise ja miks on see oluline," toob ta välja, lisades, et soovitab kõigil Ideelabori tegemistes kaasa lüüa – see on koht, kus õppida palju uut ja luua uusi kontakte.
Lingid uurimiseks:
- WSI Online blogi
- Artikkel inbound turundusest Hubspot.com-is
- Google Trends
Maruta Roge