Noored käisid Ideelaboris liftikõnet harjutamas


17. märtsil toimus Ideelaboris selle semestri kolmas töötuba, mille teemaks oli pitching training ehk oma ideede esitlus

Kohal olid 10 tiimi, kes õppisid, kuidas oma äriideed potentsiaalsele investorile maha müüa. Tiimidele selgitati pitch’i olemust ja seda, milline peaks üks hea esitlus olema. Peamiselt tegeleti töötoas elevator pitch’iga, mis on nime saanud selle järgi, et kestab sama kaua kui keskmine liftisõit ehk umbes 30 sekundit. Pitchi puhul on tähtis, et probleem, mida tiim lahendab muutuks ka investorile oluliseks, olenemata investori taustast. 

Seejärel said grupid hakata oma uusi teadmisi rakendama ja ennast proovile panna. Kõigil oli võimalus 30 sekundi jooksul oma äriideed teistele esitleda. Ilma maaklerita üüripindade vahendamise IT-platvormi KONKU loojate Joonas Põder ja Karl-Sander Erss sõnul oli workshop igati kasulik. Kui enne oli oma idee esitlus läbimõtlemata, siis workshopi käigus said noored ettevõttjad pithcimisega igati hakkama. „Minu jaoks oli kõige põnevam osa Joonase kõne vaatamine, kuidas see workshopi käigus arenes,“ ütles Erss. „Tänu sellele workshopile hakkab meil KONKUGA hästi minema! Get KONKU, ei maakleritasudele!“. 

Jälginud kaaskõnelejate pitche, arutleti hiljem gruppides nende plusse ja miinuseid. Valiti välja enim meelde jäänud pitchid ja põhjendati, miks just need silma paistsid. Õpiti nii enda kui ka teiste eksimuste ja kordaminekute kaudu.

Töötoa lõpus said kõik uue võimaluse oma pitchi esitamiseks, pidades silmas kuuldut ja õpitut.

Moona-Liisa Mänd
TÜ Ideelabor, TÜ turundusklubi
Signe Orgse
TÜ Ideelabor, TÜ turundusklubi